
[ 5.2 ] |
Nagy webáruház |
A WEB-SET szolgáltatáson belül két fajta webáruházat különböztetünk meg. Az egyik webáruház típus a kis webáruház (minishop), a másik a nagy webáruház (webshop). Az ebben a fejezetben említésre kerülő előtag nélküli webáruház szavak -, amennyiben az nincs külön jelölve - a nagy webáruházra (webshop) vonatkoznak.
Amennyiben szolgáltatási csomagjában engedélyezve van nagy webáruház (webshop) kialakításának lehetősége, úgy az áruház adminisztrációja, karbantartása, termék-információval való feltöltése egy külön felületen történik.
Professzionális rendszer
A nagy webáruház (webshop) alapjaiban ugyanúgy működik, mint "kisebb" változata, néhány olyan kiegészítő funkcióval, ami a nagy vevőkörrel és nagy (több ezer/tízezer) termékszámmal rendelkező vállalkozások számára ad optimálisabb megoldást. A nagy webáruházban a termék-információk adminisztrációja magasabb szinten folyik.
Amennyiben szolgáltatási csomagjában engedélyezve van nagy webáruház (webshop) kialakításának lehetősége, úgy az áruház adminisztrációja, karbantartása, termék-információval való feltöltése egy külön felületen történik.
Professzionális rendszer
A nagy webáruház (webshop) alapjaiban ugyanúgy működik, mint "kisebb" változata, néhány olyan kiegészítő funkcióval, ami a nagy vevőkörrel és nagy (több ezer/tízezer) termékszámmal rendelkező vállalkozások számára ad optimálisabb megoldást. A nagy webáruházban a termék-információk adminisztrációja magasabb szinten folyik.
Ügyfél-azonosítás
A webáruházat látogatóknak lehetőségük van regisztrálni. Így lehetőség nyílik a webáruházat üzemeltető fél részére a regisztrált vásárlók azonosítása. Az ügyfél-azonosítással a vásárlók különböző csoportokba sorolhatók, a különböző csoportokhoz pedig egyedi árkategóriák rendelhetők.
Bővített árkategória-képzés
Míg a kis webáruházban (minishop) az egy termékhez maximálisan rendelhető árkategóriák száma kettő, addig a nagy webáruházban ez a szám maximálisan tíz lehet. Ezzel a lehetőséggel nem csak nettó és bruttó eladási értékkel láthatja el termékeit, hanem kialakíthat számos egyedi igényre szabott árkategóriát is. A különböző árkategóriákkal különböző vevőcsoportoknak ugyanazt a terméket eltérő áron prezentálhatja egy webáruházon belül.
Termékadatok
A webáruházban az egy termékhez tartozó és megjeleníthető adatok száma 20 felett van. Az egyes adatok meg nem jelenítése felhasználói szinten nem lehetséges, de a szolgáltatótól egyedi igény szerint kérhető. További termékadatok megjelenítésére viszont nincs lehetőség a rendszer univerzális (minden webáruházra kiható) működéséből kifolyólag.
Olyan karaktersorozat, amivel az egyes termékek pontos beazonosítása történik. | |
A termék neve. | |
Különböző kategóriák, típusok, csoportok megjelölésére szolgáló kifejezések. | |
Rövid, pár mondatos termékismertető. | |
A termék minimálisan rendelhető mennyiségének mértékegysége. | |
A termék minimálisan rendelhető mennyisége. | |
10 különböző árkategória társítható egyetlen termékhez. Az árkategóriák a felhasználó által szabadon definiálhatók. Példa kategóriák: nettó ár, bruttó ár, internetes ár, akciós ár, kisker ár, nagyker ár, lista ár, kölcsönzési ár, import ár, export ár, stb. | |
A terméket ábrázoló kis méretű, előzetes kép (thumbnail). | |
A terméket ábrázoló nagy méretű, részletgazdag kép. | |
Az kifizetendő ellenérték elvárt pénzneme. | |
Akciós besorolásba való helyezés lehetősége. | |
A termékhez tetszés szerinti állomány (adatlap, dokumentum) társítható, annak letöltési lehetőségével. |